Egyre melegebb napjaink vannak, így vegyünk át néhány alapvető dolgot a megfelelő folyadékbevitelről!

Ha olvasod ezt a blogot, az azt jelenti, hogy figyelsz az egészségedre, fontosnak tartod azt, így biztosan tudod, hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék bevitele. Azért sosem árt kicsit átismételni az alapokat:

  • Egy egészséges felnőtt átlagos napi szükséglete 2-2,5l folyadék, azonban ez a nyári melegben lehet akár 3-4l is
  • Fontos, hogy vegyük figyelembe saját testünk szükségleteit, a hőmérsékletet, illetve fizikai aktivitásunk mértékét
  • Ha főleg ásványvízből oldjuk meg a napi folyadékbevitelt, néhány hetente érdemes változtatni a fogyasztott víz márkáján
  • Az alkohol, iletve a koffein fokozza az izzadást, nagyobb vízmennyiséget von ki a szervezetből, mint amekkora a felvett mennyiség volt, és ettől még szomjasabbnak érezzük magunkat.
  • Érdekesség: csupán légzéssel átlagosan 3dl folyadékot adunk le naponta 🙂
  • Lehetőség szerint szobahőmérsékletű italokat fogyasszunk
  • Nyáron, illetve sportolás során nem csak folyadékot, hanem ásványi anyagokat is sokat veszítünk, ilyenkor érdemes magasabb ásványi anyag tartalommal rendelkező vizet fogyasztani
  • Természetesen akár az ételeknél, itt is fontos elolvasni a termék címkéjét, nehogy tetemes mennyiségű cukrot is bevigyünk a folyadékfogyasztás során
  • Sportolásnál hasznos lehet sportitalt fogyasztani, ám a cukortartalomra itt is figyelni kell

Facebook oldalunkon fut egy nyereményjáték, szerdáig még részt tudsz venni benne, kattints ide!

Az edzés utáni folyadékfogyasztást már átbeszéltük, már csak edzés kellene, szerencsére ebben is tudunk segíteni 😉 Jelentkezz be hozzánk egy SpeedWorkout, Infrashape és/vagy Rollshape edzésre:

BEJELENTKEZÉS