A jó idő beköszöntével szerintem sokan vagyunk úgy, hogy erős késztetést érzünk, hogy minél többet legyünk napon. De rendben van ez?

Természetesen nem az a célunk, hogy elrettentsünk Téged a napozástól, csupán szeretnénk segíteni, hogy ne legyen belőle baj. Ha ismered a napozás kockázatait, a vele kapcsolatos főbb tudnivalókat az jó, de érdemes valóban ezeknek megfelelően cselekedni, amikor ténylegesen kimegyünk a szabadba! Összefoglaljuk most Neked, mit kell tudnod:

  • A napozás segíti a D-vitamin termelődését, tehát nem egy minden szempontból rossz dolog 🙂
  • Fontos, hogy ismerd meg saját bőrtípusodat (1-6.)!
  • Minden évben fokozatosan kell hozzászoktatni a bőrödet a napozáshoz!
  • A szoláriummal nem tudod megfelelően felkészíteni bőrödet a napozásra, mivel más jellegű a fénye mint a valódi napsugárnak.
  • Mindenki tudja, de muszáj leírni: 11 és 15 (esetleg 16) óra között ne tartózkodjunk a napon!
  • Hólyagokkal járó leégés esetén keressünk fel orvost, ne próbáljuk meg otthon kezelni!
  • Enyhébb, otthon is kezelhető leégések esetén a recept nélküli gyulladáscsökkentők, hideg vizes borogatás, valamint aloe vera tartalmú készítmények lehetnek segítségünkre.
  • A 0 és 5 közöti UV index számít alacsonynak, 11-től már különösen erősnek számít az UV sugárzás.
  • Sportolás közbeni izzadás miatt gyakrabban szükséges pótolni a fényvédő készítményt.
  • Jó tudni, hogy a fényvédő faktorszám csak az UV-B sugárzás elleni védelemről ad információt.
  • Fontos figyelni a visszaverődő (pl. vízről, homokról) sugarakra is!

Mit jelent a fényvédő faktorszám?

Bőrünk, bőrtípusunktól függően természetes védekezéssel rendelkezik a leégés ellen. Van, aki azonos napsugárzás mellett már néhány perc után leég, van, aki ennek a többszöröse után sem. A faktorszám megmutatja, hogy a termék használatával ez a védekezőképesség hányszorosára javítható.
Ha valaki 10 percet lehet a napon leégés nélkül, ő egy 20-as faktorú fényvédővel 200 percet. Ha valaki már 3 perc után is leég, ő még egy 50-es faktorúval is csak 150 percet tölthet leégés nélkül a napon.
Fontos, hogy rendszeresen meg kell ismételni a kenést, ezek az időtartamok bőrünk ismételt bekenésével nem, hogy nem tolhatóak ki, hanem már a fenntartásukhoz is a fényvédő ismételt felvitelére van szükség.

Forrás: webbeteg.hu

A barnulásban sajnos ennél többet nem, de tested formálásában tudunk segíteni 😉 Jelentkezz be hozzánk egy SpeedWorkout, Infrashape és/vagy Rollshape edzésre:

BEJELENTKEZÉS