• Magyar
  • English

Aki kicsit is egészségtudatosan él, a mozgás mellett bizonyára foglalkozik a táplálkozással is. A táplálkozás témakörében pedig előbb-utóbb felmerül a vitaminok szerepe, fontossága. Ezek közül ma a D-vitamint vizsgáljuk meg kicsit alaposabban.

A D-vitaminról sokan tudnak, vagy vélnek tudni ezt-azt, azonban fontosnak éreztük összegyűjteni mit is kell tudni róla, ha már itt a nyár. A nyárral pedig úgy függ össze, hogy mint közismert, a D-vitamin képes a napfény hatására termelődni szervezetünkben. Azt már kevesebben tudják, hogy ezt pontosan az aktívabb, D3 vitamin teszi, míg létezik D2 vitamin is.
A növények főleg az utóbbi, D2 vitamint tartalmazzák, az állati eredetű élelmiszerek vegyesen mindkét fajtát.

A D-vitaminnak, mely egyébként zsírban oldódó vitamin, a kálciumháztarzás szabályozása által nagyon fontos szerepe van a csontok állapotának kialakításában, megőrzésében. Éppen ezért csecsemők, kisgyermekek esetében különösen fontos, hogy megfelelő a D-vitamin szint biztosításával elkerüljük a hiányából adódó betegségeket, tüneteket, például az angolkórt.

Ilyenkor, napsütéses időben elég lehet akár 30 percet a napon töltenünk, hogy a szükséges napi mennyiség megtermelődjön, azonban ősztől – tavaszig jó eséllyel szükséges például táplálékkiegészítőkkel pótolni a D-vitamint, elkerülve a hiánybetegségek kialakulását.

A D-vitamin megtalálható a halakban, halmájolajban, májban, vajban, tojásban, valamint a tejben, ezek fogyasztásával szintén tudsz D-vitamint vinni szervezetedbe.
Ha már meguntad a D-vitamin napon fekvéssel való pótlását, jelentkezz be hozzánk egy SpeedWorkout, Infrashape és/vagy Rollshape edzésre:

BEJELENTKEZÉS