• Magyar
  • English

Tudtad?!

A magyar lakosság túlnyomó többsége a szükségesnél kevesebb kalciumot fogyaszt. A kalciumhiány minden életkorban negatív hatással van a szervezetre. 

A kalciumnak a csontok szilárdságának biztosításán kívül meghatározó szerepe van az idegek és izmok ingerelhetőségében, az izom-összehúzódásban, sőt még a véralvadásban is. A szervezet kalciumtartalmának 99 százaléka a csontszövetben található, mely egyben kalciumraktárként is funkcionál. A maradék kalcium a vérben és a sejtekben található. Hogy a mennyisége állandó maradjon, hormonok és vitaminok szabályozzák a felszívódását és kiürülését, valamint a csontba való beépülés, illetve felszabadulás egyensúlyát is. A WHO ajánlása szerint a felnőtteknek ajánlott kalcium mennyisége napi 1000 mg.

Kalciumban gazdag élelmiszerek:
  • tejen, tejtermékeken
  • halak, főleg a szardínia, lazac.
  • mák, dió, mandula,
  • brokkoli,
  • káposzta,
  • cékla

Azt már bizonyára tudod, hogy a felszívódást segíti a D-vitamin,  illetve segíti annak beépülésének a csontokba. Ha esetleg ez kimaradt volna, látogass el blogunkra! 🙂Vigyázzunk azonban, mert sok élelmiszer van, amely a kalcium felszívódását csökkenti, Ilyenek az oxálsavat tartalmazó élelmiszerek, például paraj, sóska, rebarbara, zellergumó, csokoládé, kakaó. Szintén csökkenti a felszívódó kalcium mennyiségét a fitinsav, amelyből sok található meg a szárazhüvelyesekben.

A fentieket összefoglalva, érdemes tehát adott helyzetünket megvizsgálva, életkörülményeinknek megfelelő mennyiséget bevinni a szervezetünkbe, elkerülve a túladagolást. Figyelnünk kell arra is, hogy mit mivel fogyasztunk együtt. Természetesen a legjobb szakértőhöz, orvoshoz, dietetikushoz fordulni, aki testünket, életvitelünket megvizsgálva tud javaslatot tenni a számunkra szükséges tápanyagok mennyiségét illetően.

Az egészségi állapot optimális szinten tartásához, esetleg ezen szint eléréséhez a testmozgás is elengedhetetlen, erre van is egy remek ötletünk! 😉
Jelentkezz be hozzánk egy SpeedWorkout, Infrashape és/vagy Rollshape edzésre!